Sign in to follow this  
Followers 0
Pavel Ignatov

Planet Ideas?

5 posts in this topic

Hello friends!

We are currently thinking about improving narrative of the game and use our planetary feature.

Saying short, we want to get rid of the window where you select a planet and then it's difficulty and implement a visual Planet selection. Something like a picture of universe with all planets in it.

We would love to listen to your ideas about the way how we can do that or maybe some sketches?

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Amnesia Hey, here is a good chance to collaborate and propose something that might be implemented in the game soon 🤓

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Солнечная система:

Солнце - ?

Планеты - это планеты от 1 до 10
 

звезды - это игроки, а скопления звезд это гильдии.

Арена может быть как солнцем, так и одной из планет.

Интересно было бы добавить Планету Стартовую ( планета обучения ) где игроки будут появляются.

2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

If you do a solar system like Tatiana suggested, it would be neat to have an unusual solar system (binary planet, multiple suns, etc). Whatever planetary system you all decide on, multiple forms of navigation would be helpful as different players may prefer to navigate different ways. For example, a drop-down list selection, a panning list along the bottom of the screen, and / or selecting planets from an overview map. While I like the idea of an overview of the planets, I think the current system is working very well and I have no difficulty navigating between planets and difficulties.

Edited by Meissner Test

1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Awards

@Margarita thanks for the invitation
Поддерживаю идею @Татьяна Ступак но немного по другому предложу,
Вместо солнца, пусть будет планета-город с каким нибудь большим маяком/башней/храмом, которая будет освещать все вокруг,
она будет находится в середине, вокруг раскидано необходимое количество планет,
планету город можно сделать как хаб (примерно как во всяких визуальных новеллах,
есть изображение местности и вы выбираете куда пойти или же карта города и выбираете варианты куда отправится,
а разговор с НПС будет именно как в визуальных новеллах, есть фон, есть картинка персонажа (в лучшем случае анимированная),
и окошко с текстом и вариантами действий
).
Хаб в нем можно будет найти различных торговцев, управляющего гильдиями (создать гильдию), возможно почту,
различных нпс с ежедневными/рандомными/постоянными заданиями, возможно магазины гильдий,
порталы в другие галактики (ниже объясню), просто нпс с диалогами чтобы разбавить лор.
Другие галактики,
вы уже перестали быть обычным новичком и стали матёрым искателем приключений,
самое время отправится в ближайшие галактики в поисках сокровищ и новых героев,
а так же боли и страданий если случайно забрели в галактику где идет сражение гильдий.
Пве контент:

  • Рандомные противники на неизведанных планетах
  • Шанс найти сундук или заброшенное здание содержащее в себе героев, древние свитки и элементы стихий.
  • Рандомные задания появляющиеся случайным образом на каких либо планетах
  • Возможность поселиться на планете и обустроить ее под себя
  • Добыча ресурсов на планетах
  • Отправка не занятых героев на исследование планет и просто в "рейды"
  • Возможно добыча редких ресурсов после чего их необходимо будет доставить в Планету-Город, отбиваясь по пути от пиратов.

Пвп контент:

  • Возможность захватить планету или галактику с помощью своей гильдии и обосноваться там, построить форты.. башни.. буры для добычи.. и все в этом духе
  • Битвы гильдии, как просто так, так и за планеты и галактики.
  • Войны гильдий, возможность объявить войну любой гильдии и иметь право на ПК игроков этой гильдии за пределами Стартовой локации.
  • Система великого сражения на заброшенной арене
    (раз в неделю где то в далеких далях появляются развалины старой арены очень старой цивилизации, игрокам нужно найти ее за 5 дней, после чего подать заявление на участие, и в Субботу прибыть на эту арену вновь для того чтобы принять участие в турните, в Воскресенье заключительные битвы.)
  • Преобразование галактики, система подразумевает полное подчинение галактики,
    Очень дорогое заклятье разрывает галактику истощая все ее ресурсы за считанные часы,
    И после взрыва появляется зачарованная огромная крепость гильдии,
    Крепость считается объектом равным галактике и является столь же сильной как и что-то подобное галактике,
    Имеет на борту полноценный арсенал вооружения на все случаи, свой мини хаб,
    Возможность очень дорогого но мощного апгрейда в будущем, например апгрейд до возможности медленно передвигаться или раз в день-два совершать фазовый скачек из одной точки в другую,
    Крепость гильдии невозможно захватить, ее возможно лишь после продолжительной осады уничтожить,
    Ее уничтожение вызовет коллапс, который разнесёт ближайшие галактики в щепки, возможно на месте уничтожения останется что-то памятное с указанием произошедшего (Форт Гильдии Гильдия1 был уничтожен Гильдей Гильдия7).


ENGLISH Version


I support the idea @ Tatiana Stupak but a little differently,
Instead of the sun, let there be a planet-city with some kind of big lighthouse / tower / temple that will illuminate everything around,
it will be in the middle, around the necessary number of planets scattered,
the city can be made a planet like a hub (roughly like in all sorts of visual novels,
there is an image of the terrain and you choose where to go or a map of the city and choose the options where to go,
and the conversation with NPCs will be exactly like in visual novels, there is a background, there is a picture of the character (at best animated),
and a window with the text and options for action).
Hub in it will be possible to find various traders, guild managers (create a guild), possibly mail,
various nps with daily / random / permanent tasks, possibly guild shops,
portals to other galaxies (I'll explain below), just nps with dialogs to dilute ENT.
Other galaxies,
you have already ceased to be an ordinary beginner and have become a mother adventurer,
it's time to go to the nearest galaxies in search of treasures and new heroes,
as well as pain and suffering if accidentally wandered into the galaxy where the guild battle is.
Pve content:

    Random enemies on uncharted planets

    
The chance to find a chest or an abandoned building containing heroes, ancient scrolls and elements of the elements.

    
Random tasks appear randomly on any planets

    
Possibility to settle on the planet and equip it for yourself

    
Extraction of resources on planets

    
Sending unoccupied heroes to study the planets and just "raids"

    
Perhaps the extraction of rare resources after which they will need to be delivered to the Planet-City, fighting off the path from the pirates.

PvP content:
The ability to capture a planet or galaxy with the help of its guild and settle there, build forts .. towers .. drills for extraction .. and everything in this spirit

    
Battles of the guild, just like that, and for the planets and galaxies.

    
Guild Wars, the ability to declare war on any guild and have the right to PC players of this guild outside the Start Location.

    
The system of the great battle in the abandoned arena
    
(once a week, somewhere in distant expanses there appear the ruins of an old arena of a very old civilization, players need to find it in 5 days, after which to apply for participation, and on Saturday to come to this arena again to take part in a tourney, on Sunday final battle.)

    
The transformation of the galaxy, the system implies the complete subordination of the galaxy,
    
A very expensive spell breaks the galaxy draining all its resources in a matter of hours,
    
And after the explosion appears an enchanted huge fortress of the guild,
    
The fortress is considered an object to an equal galaxy and is as strong as something similar to the galaxy,
    
Has a full-fledged arsenal of weapons on all occasions, its mini hub,
    
The possibility of a very expensive but powerful upgrade in the future, for example, an upgrade to the ability to move slowly or once a day or two make a phase jump from one point to another,
    
The fortress of the guild can not be captured, it is possible only after a long siege to destroy,
    
Its destruction will cause a collapse, which will carry nearby galaxies into chips, perhaps something memorable will remain at the place of destruction, indicating the event (Fort Guild Guild1 was destroyed by Guild Guild7).

1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Awards

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0